tråkig läsning

det är lite konstigt. ibland känns det som att jag inte har någon dispens för nåt liksom. att jag kan ge folk tusen chanser och ta massa skit eller vad det nu är. men när jag går över gränsen det minsta så kan det kosta allt typ.
kanske är priset man får betala när man kompenserar sina övriga brister med att vara för snäll typ.
att folk förväntar sig sånt av en att man inte får ens snudda vid dumheter.
jag vet inte riktigt vad jag menar heller faktiskt. men ibland känns det som att om jag säger en dum sak så får jag betala igen det stort. det kanske till och med kostar vänskapen med nån man håller kär. antagligen så är det inte så. men det känns inte som att mina vänner har samma tålighet med mig som jag har med dem. men jag vet inte. 
 
hasse folkmord, min skeppskamrat har dock bevisat motsatsen då jag för ett par veckor sen var full och arg och lät det gå ut över honom på helt galna sätt. sa så dumma saker att jag inte kände igen mig själv dagen efter. detta förlät han mig för samma sekund som han förstod att jag inte menade ett ord av vad jag sa och att jag var genuint ledsen över det.
han är guld. och det är nog alla andra med. mest jag som är rubbad vad gäller mina känslor.
galet.
haha blondie är också guld på det sättet. och alla andra med tror jag. är nog som sagt bara nåt jag fått för mig.

och i morse blev jag utskälld av min svägerska för att jag har alla andras ångest på mina axlar. hon är klok och vis och lagar lustig mat.

haha vilken humoristisk läsning va. ber om ursäkt.

I MORGON ÄR DET SPELNING!!!!
heja!!!! det ska bli grymt.

och jag avslutar med tidernas bästa citat

There are so many hammocks to catch you if you fall, so many laws to keep you from experience. All these cities I have been in the last few weeks make me fully understand the cozy, stifling state in which most people pass through life. I don't want to pass through life like a smooth plane ride. All you do is get to breathe and copulate and finally die. I don't want to go with the smooth skin and the calm brow. I hope I end up a blithering idiot cursing the sun - hallucinating, screaming, giving obscene and inane lectures on street corners and public parks. People will walk by and say, "Look at that drooling idiot. What a basket case." I will turn and say to them "It is you who are the basket case. For every moment you hated your job, cursed your wife and sold yourself to a dream that you didn't even conceive. For the times your soul screamed yes and you said no. For all of that. For your self-torture, I see the glowing eyes of the sun! The air talks to me! I am at all times!" And maybe, the passers by will drop a coin into my cup.
-Henry Rollins


Kommentarer
Postat av: Pjoltas

Hur gick spelningen?

http://pjoltas.blogg.se

2009-05-23 @ 11:39:46
URL: http://pjoltas.blogg.se/
Postat av: blondie

jag är guld på alla sätt.

Ni var grymma i torsdags!

2009-05-23 @ 15:54:44
URL: http://madeleinewikman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0