alkoholsystem och granskning av 50åring

jag vet, jag måste ta mig i kragen. alla mina fans står inte ut med att tvingas läsa pjoltas i väntan på nya inlägg mycket längre. så här, on the brink of destuction så rycker jag ut!

jag kan t.ex skriva om hur jag var på systembolaget och handlade en födelsedagspresent till steve idag (ta det lugnt han fyller bast av 50 slag) och att jag inte överhuvudtaget tänkte på att jag kanske skulle ha något åt mig själv att förtära på denna berusningens kväll som infaller i morgon. dumt dumt dumt. men som tur är har jag alltid en arsenal hemma väntandes på just sådana tillfällen. alkolist säger flickis, väl förberedd säger jag!

satt precis och tänkte på vad som i filosofin kallas "de 7 episka eviga frågorna" och kom sorgset på att jag i nuläget (klockan 00.00 en fredagkväll) bara kan komma på 4 av dem.
Vad är meningen med livet?
Hur bygger man det perfekta samhället?
Finns det absolut ondska/godhet
Finns gud?

det har ju i modern tid också kommits på 2 tillägg till listan och de är ju mycket kändare och några man alltid har i baktanke.
Hur långt kan man granska något? kan granskning ske i oändlighet?
samt
Är Barbie och Ken verkligen kära?

Nåväl istället för att slå upp de övriga tre så ber jag den som kan att skirva dem här i en liten söt kommentar. då blir jag glad.

bara av att tänka på sitt livs egna små eviga frågor gör en ju snurrig. som varför festivalerna west coast riot och peace and love är bokade samtidigt i sommar? vem kan svara på det va?

en annan sak jag funderade på är när Blondinbella har fått så mycket makt att hon kan förverkliga sin dröm med spärrar kring stureplan som bara släpper in folk med en viss årsinkomst (vill inte beblanda mig med hennes siffror men det var mer än min och din årsinkomst i alla fall)..? vet  nån det? för det är nämeligen en av mina drömmar också, fast åt andra hållet. så de inte kommer ut. då blir nog alla lite gladare. utan att dra alla över en kam (kant?) såklart. tio glada gubbar!

nu är vi färdiga här

Väskor är inte bara bra accesoarer... Man kan ha saker i dem också!
-
Godisbella


Kommentarer
Postat av: Anna

Hmm jag har gjort precis samma tabbe med systembolags-besöket. Och inte hinner jag imorrn då jag jobbar inatt. Aja. Tyvärr står min "hjärna" still vid denna tidpunkt och jag vart bara illamåendes när jag läste "filosofi", kan ej bidra tyvärr. Och jaa, det var konsten jag snackade om, Hur mycket är du villig att betala för en tallrik?? haha. vad jag babblar..

2009-03-28 @ 02:40:37
URL: http://iowa.webblogg.se/
Postat av: Pjoltas

Barbie och Ken håller bara ihop för att de inte kan lösa vem som skall ha Corvetten och hästen i en skillsmässa.

Japp, gud finns. Han bloggar visst här: http://pjoltas.blogg.se

Hell Yeah!

2009-03-29 @ 13:22:21
URL: http://pjoltas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0