SJ skapar mördare!

Innan jag säger någonting överhuvudtaget i detta inlägg vill jag poängtera att jag åker tåg med SJ i snitt två gånger i veckan så jag vet vad jag pratar om...

SJ SUGER!

Okej, man har vant sig vid att det är svindyrt och man har vant sig vid att aldrig komma i tid. Det är illa nog med att man räknar med att bli i alla fall 5 minuter sen men det har man till och med slutat tänka på. Försenad blir man i alla fall, tåget måste stanna i urskogen och vänta 5 minuter för ett oförutsett tågmöte... ? va!? Bättre planering som min gamla syslöjdslärare skulle sagt!
Är det inte tågmöten så är det höst löv på spåren, eller så är det vinter snö på spåren eller så är det vår vatten dvs smältsnö på spåren. Man kan tycka att det ska funka bra på sommaren men då har ju SJ sitt rykte att leva upp till och de blir bara försenade av princip.
Jag har vid flera tillfällen varit med om tåg som inte kommit och man har blivit ersatt med en bussresa HALVA vägen. det hjälper väl inte att man blir avsläppt två stationer bort, man måste ju ända vänta på Nästa tåg.
nåväl.. detta har jag liksom så många andra tagit. detta har man så att säga grown to accept.
Men vad jag inte kan ta är detta:
Jag är i Stockholm, kollar upp ett tåg till Nyköping via SJ's hemsida. Tåget ska gå 1640. Jag tar mig in till T-centralen och finner till min stora chock att tåget är försenat med 4 minuter. Så det ska nu gå 1644 (oviktigt). Jag kommer upp på perrongen och läser till min stora förvåning på skylten detta: Direkttåg till Norrköping, tåget gör inte uppehåll i Södertälje, Vagnhärad, Nyköping, Kolmården.
Jag tycker detta är konstigt och dumförklarar mig själv lite och låtsas inte kunna läsa den skylten och går på tåget för att läsa på tågets egna rullmonitor. där står det Tåget gör uppehåll i Flemmingsberg, Norrköping, Linköping.
Jag lämnar perrongen förvånad och aningen upprörd.
Jag går och läser på stora tavlan för att se om det gått något annat tåg och jag missuppfattat men jag ser inget. Så jag går till informationen och frågar artigt om jag gick till fel perrong och har tagit fel på tåget men kvinnan i information tittar på sin dator och säger att jag gått rätt och att det tåget visst gick till Nyköping. hon frågar:
-Är du säker på att du inte läst fel?
Detta spöade skiten ur min förvåning och nu var jag på humör för styckmord.
Återigen, jag åker tåget den sträckan tillräckligt ofta för att veta vad det ska stå.. och är det någon annan som kan läsa mellan raderna att tåget visst gick till Nyköping för i så fall så är jag väl bara korkad. här har ni det igen:
Direkttåg till Norrköping, tåget gör inte uppehåll i Södertälje, Vagnhärad, Nyköping, Kolmården.
Tåget gör uppehåll i Flemmingsberg, Norrköping, Linköping
Är det bara jag som är dum?
Jag hävdade bestämt att jag inte läst fel och att de andra rynkade pannorna på perrongen säkert kommer ner snart för att ställa samma frågor. Då får jag höra att hon minsann itne kan ta ansvar för vad som står på skyltarna! OKEJ MEN RIMLIGEN SKA VÄL NÅGON INOM SJ TA ANSVAR FÖR DET OCH ÄR INTE INFORTMATIONEN DET FÖRSTA MAN GÅR TILL I SÅ FALL!?
Hon lovade att nästa tåg som gick en timme senare i alla fall går till Nyköping och på frågan om vad jag bör göra om det står samma sak på perrongsmonitorn igen så sa hon att hon lovade att det går dit och att jag kan gå på tåget i all säkerhet om att komma fram.
Här har vi det, SJ säger att vi ska ignorera skyltarna. heja!
Det enda jag kunde göra för min förlorade resa var att försöka reklamera resan men det sa hon att jag inte skulle ha något hopp om och jag har ännu inte fått något svar från ansvarig för SJ's reklamtionsavdelning.

Bitter som en gammal gubbe gick jag därifrån och muttrade kärringjävel sen gick jag och drack en god och dyr öl. SJ väcker inte bara folks mörka sidor till liv, de ger en, en anledning att dricka!
Nej men allvarligt så är jag för hela den här idén med statligt ägda tåg. Men då vill man fan att det ska fungera och vara i alla fall lite prisvärt. Annars kan vi väl lika gärna sälja ut skiten.

bitter och kränkt

No patriotic pledge from multi-national companies.
Only a commitment to lock away equality and steal away all freedom from the poorest of the poor.
So that the boardroom can insure
their stockholders profits are higher in return.
-Anti-Flag (Inte att applicera på SJ, I know)



Kommentarer
Postat av: Pjoltas

AJ FIL JO!

SJ, är bra jävla enkelspåriga! Det är inge tåga i dom längre. Förut gick det som på räls. Helt urspårat liksom...

/ K.Luuk

2009-03-06 @ 22:20:42
URL: http://pjoltas.blogg.se/
Postat av: Mattan i Laxan

Lite segt de där..

Hoppas ölen smakade bättre än vad du kände dig!



Så hädanefter gör vi som man ska och skiter i att läsa skyltar!

Känns lite sådär.



Över under

2009-03-08 @ 22:16:57
Postat av: Pjoltas



KUL tisdag. :D



Hahaha.. heeeeejjjjjj. :D Länge uppe... med Lizzie. :D ;D Vi hade kuuul. :D Puss. Hihi. Alltså.. på msn. :) Men vi ska snart seeeeeees. ;D Då blir de buuuuuus. xD Hahah.. Sov..... Vickis väckte å ja va upp sen å så ut senare.. Till skolan.. Vickis kom. :D Kraaam.. Å heja på sötisar. :D Å sen så data efter vi va in i lägenheten där å baka lite typ.. Å musik å busaaaaaa me Vickis. ;D Sen samling å data sen å så rast.. Slöööaaa å musiiiik å så. :D Myysa me Vickis. Seen ut å gåååå. Var till Lidl. :D Heeeja på söööta Ann-Sofie å Mediha. :D Hihihi. Sen bibblan å sen tillbaka å buuusa me tjejvänner.. Haha. Maaat ju. :D Heeja på Jennifer å Annika å Sofhia å Patricia sen å vi hade kuuuul. :D Hahah. Underbara vänner e dom. :D (L) Busaa meed Vickis meed ju. :D Hehe. xD (L) Sen rast.. Slööa å data å myyyyyys..^Å hitta ju bilder på Maria. :D På en nattclub. :D Skrev ut. Ska ge henne dom sen. ;) (L) Å sen fixa lite.. Ta ut bilder å så.. Å Jennifer å Annika å Sofhia å Patricia gick efter.. Peeet på Jennifer, när ja gick om...

Skrivet av KjellisLove, 2009-03-10



Visa hela (0 kommentarer)

2009-03-11 @ 09:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0