Iaktagelser hos tandläkaren

Var hos tandläkaren i veckan för att rensa bort lite tandsten, för det var visst nödväntigt.
Väl på plats iaktog jag en massa saker.. helt enkelt.
Iaktagelse ett var att en ung tjej hade på sig likadana skor som min flickvän blev berövad på, på någon nyårsfest för nåt år sen (typ kring nyårsafton ungefär). Detta fann jag mycket misstänksamt men kom snabbt underfunn med att jag aldrig riktigt tyckte att de skorna var sådär fantastiskt snygga och då övergick misstänksamheten till en något bekvämare sinnesstämmning.
Iaktagelse två var en vuxen man med sin inte så vuxna son (typ 5-6 år gammal eller så) som var för upptagen med att mejla eller smsa (högljutt!) för att lägga märke till sin son. Då var det kanske inte så märkligt att samme man totalt missade de stora "var vänlig och stäng av mobiltelefonen"-skyltarna som var strategiskt placerade så att man omöjligt skulle missa dem.. Sonen hade i alla fall tusen frågor om tandläkaren som han ställde till sin ignoranta fader. Detta var sorgligt att se för att mitt emellan frågorna reagerade fadern och frågade "va?" till sin son som då upprepade frågan till sin fader som än en gång stirrade ner i mobilen och ignorerade sin son.
Iaktagelse tre var att min tandis var en lång ståtlig (vad jag gissar) polack med snygg backslick. han var skön och gjorde fantastisk reklam för tandtråd, fattades bara bilder på hans barn och en kameraman med Lars Von Trier-komplex.
 
Nog med iaktagelser (de var ju inte så revolutionerande ändå). När jag låg där och funderade på varför någon människa frivilligt vill viga sitt liv åt att stirra ner i folks munnar och leta fel, Så började den sedvanliga processen med att glo runt i käften med en spegel och peta och dra med ett kloliknande instrument som gör att det låter som att man håller på och gräver ut Hallandsåsen inne i ens huvud. Därefter kommer det nya fräna och faktiskt revolutionerande inom tandläksbesök *trumvirvel* en ny bedövningsspray. Det är som min förste styrman Hasse säger, Det finns fan en spray för allting nuförtiden. Denna spray var svincool för den slog ut mitt tandkött och mina läppar på bara ett par sekunder.. Men så smakade den gift också, vilket det antagligen var. När jag låg där och lät min mun besprutas med DDT och senapsgas så började jag tänka på bommulsfälten i Indien.. Ni vet de där som besprutas med just DDT och andra ämnen som är förbjudna i Europa men som säljs av Europeiska företag till icke-europeiska länder. Och bakterierna i min mun kolade av precis som de indiska slavarna arbetarna gör pga av de anledningar som faktiskt förbjuder dessa gifter i andra länder.. världen är bra sjuk tänkte jag. Hoppas Indierna slipper Gessle i alla fall! 

Efter besöket träffade jag i alla fall min käresta (som faktiskt bara har snygga skor) på staden och diskuterade min parallel till indierna och kom helt sonika fram till att jag aldrig mer ska handla något på HM. Lustigt vad ett tandläkarbesök kan leda till.. fri från tandsten blev jag också.. 

Peace out

globaliseringen av information gör människor medvetna om vad de har - och inte har. Problem och förtryck är omöjliga att dölja, och de nya kraftfulla verktygen för information ger oss fler möjligheter än någonsin att reagera och agera. 
-Anna Lindh (den kändare av dem)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0