mindre viktigt vetande

I onsdags så fick folk för sig att de skulle ut och roa sig så då fick jag och Hasse som vanligt agera värdar innan festligheterna drog igång. Det blev det sedvanliga gänget minus ett par spelare som samlades. Förutom mig och Hasse så var både Gäddan och Gösen på hugget tätt följt av Britta, Dallas och min sent ankommande flickvän som jag ännu inte har någon passande pseudonym för (förslag?).
Ämnet för kvällen valdes av Britta och det blev förbud. Om man fick förbjuda en icke-abstrakt sak från Sverige, vad skulle man förbjuda. Det blev en vild diskution där allt ifrån hockeyfrilla och tidelag till Gessle diskuterades. I slutändan tror jag dock att resultat blev detta:
Gösen slog på stora trumman och röstade för monarkin.
Gäddan slog ett slag för kreativiteten och ville förbjuda Onlinespel pga dess passiviserande effekter.
Britta röstade på motorsport.
Dallas fegade ur och höll med Britta.
Jag valde efter hårt övervägande MTV. Framför melodifestivalen och hamburgekedjan Max till synes odödliga reklamserie om en ful gubbe klädd till.. bigfoot?
Hasse snackade något om stureplan men då han insåg att det kanske är bättre att bratsen hålls där än flyttar sig till ställen vi vanliga dödliga vill vara på så tror jag han överlät sin röst till bättre vetande.
(den utan alias ankom för sent för att kunna delta i diskutionen men jag är säker på att hon hade röstat på brocoli eller nåt)

Det ska sägas att när jag dricker alkohol låtsas jag ha något att säga och försöker verka smart och korrekt (för det skulle jag aldrig göra nykter hmpf ljug och förtal) och jag tror detsamma gäller alla i tidigare nämnda sällskap. därför är det troligt att om diskutionen ägde rum idag så skulle det säkert vara typ messmör, tidiga mornar, vintern eller wallanderserien som rösterna till slut föll på. 


I tried being reasonable, I didn't like it.
-Clint Eastwood
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0