alla stjärtans

handla, handla HANDLA! krimskrams, fula blommar, luddiga gosedjur ja allt som så självklart har med kärleken att göra ska hyllas. den bibliska kopplingen (som inte heller är något märkvärdigt att fira för den delen) är som bortblåst.. för på 60-talet fick ledarna för NK en brilliant försäljningsidé.
kan man inte vara lite gullig alla andra dagar istället? för det finns ju inga andra högtider på året redan liksom... goush.
Alla hjärtans dag är lika missplacerad och kommersiellt äcklig som halloween.
så jag säger så här:
Stanna hemma
lås in dina barn i garderoben
säg hej då till din kära och husdjur
ät nåt gott och hoppas att ni får många julklappar istället.



From co-workers to classmates, Valentine's Day has become a holiday to express appreciation for a variety of people, ... Valentine's Day has become a very big business for retailers in what is traditionally one of the slowest shopping months of the year.
-Tracy Mullin



Kommentarer
Postat av: Anna

Jag fick en god middag av morsan i "present" på denna dag. Det får va bra så, kan inte mer än hålla med om det du säger :) Jag jobbar inom vården, på ett vårdhem eller "sjukhem".. haha ålderdomshem även kallat...men men nu svamlar jag. Ha en fortsatt bra kväll!

2009-02-14 @ 19:47:03
URL: http://iowa.webblogg.se/
Postat av: Pjoltas

Jag fick skjuts hem av mina päron och det gamla vanliga "Det skulle vara bra om du aldrig mer ringde oss"-snacket samt "hytt med näven" och en ärftlig virus-sjukdom. Som vanligt alltså.. Hoppas du hade en fin dag.

.

http://pjoltas.blogg.se

2009-02-14 @ 23:21:56
URL: http://pjoltas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0